معرفی بهترین تابلوسازی های تهران

بهترین تابلوسازی های تهران آرشا نئون و کوردی ساین و دیگر دوستان در این عرصه کاری میباشند

معرفی بهترین تابلوسازی های تهران

بهترین تابلوسازی های تهران آرشا نئون و کوردی ساین و دیگر دوستان در این عرصه کاری میباشند

تاریخچه تابلو چلنیوم

معنای چلنیوم:

کلمه چنلیوم از ترکیب دو کلمه Channel + Aluminum به معنی کانال آلومینیومی بدست آمده است و در زبان فارسی عامیانه در کشور ما اصطلاحاً به آن چلنیوم گفته میشود. Channel به معنی کانال و یا جسمی U شکل میباشد چون حروف فارسی، لاتین و یا اشکال دیگر، بعد از چسباندن نوار لبه به کناره های آنها شکل U مانند می گیرند.

تاریخچه چلنیوم:

در سال ۲۰۰۰ میلادی شرکت اسپانیایی MCI با استفاده از فلز آلومینیوم  و روش فرآوری نوین موفق به ابداع و تولید محصول جدیدی به شکل ورق هایی با سطح آیینه به گونه ای که در ظاهر مانند آلیاژ استیل به نظر میرسند گردید. این محصول در ابتدا با نام چنلیوم (چلنیوم) Channelume معروف شد و بر سر زبان ها افتاد اما از سال ۲۰۰۰ میلادی نام Channelume به ALURAPID تغییر یافت.

ویژگی ها:

قیمت تابلو چلنیوم (چنلیوم) یکی از انواع حروف برجسته بوده که چند سالی از ورود آن به بازار نمی گذرد در حال حاضر یکی از زیباترین و پرمصرف ترین نوع تابلو میباشد که زیبایی و تنوع رنگ و اندازه آن موجب شده خواهان بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته پیدا کند . این نوع تابلو ها در رنگ ها و اندازه های مختلف عرضه میگردد که قابلیت روشنایی نیز دارد.

این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر نور آفتاب، گرما و سرما مقاومت کرده و تغییر شکل و رنگ نخواهد داد و از لحاظ زیبایی جلوه خاصی به تابلوها میدهد. از محاسن دیگر لبه چلنیوم، نوار اسفنجی گردگیر آن میباشد که شرکت سازنده آن را به خوبی طراحی و در نظر گرفته است که مانع ورود گرد و غبار و آب به داخل حروف می شود.

لبه چلنیوم دارای یک روکش محافظ نایلونی بوده که تا زمان ساخت و نصب حروف بر روی قسمت براق خواهد ماند و مانع از ایجاد خط و خش بروی چلنیوم می شود و در پایان کار توسط نصاب به راحتی قابل جدا شدن می باشد. نکته لازم به ذکر این است که این روکش محافظ بعد از نصب حتما باید جدا شود در غیر اینصورت پس از چند روز قرار گرفتن در برابر نور آفتاب دیگر از چلنیوم جدا نخواهد شد.

چلنیوم در سایزهای ۷ و۹ و ۱۱ سانتیمتر با رنگهای جیوه ای (نقره ای) ،میرور (طلایی) و مشکی در بازار موجود میباشد.

تفاوت بین جنس چینی و اصل:

متاسفانه  بین جنس چینی  و اصلی آن  تفاوت های چشم گیری وجود دارد.

لبه چلنیوم های اصلی ضخیم میباشد و حروف ساخته شده بعد از ساخت از استحکام خوبی برخوردار می شود، مخصوصا حروف درشت و بزرگ، به همین دلیل است که تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حروف بزرگ حتما از لبه های اصلی استفاده می نمایند.

رنگ لبه های چلنیوم اصلی در برابر نور آفتاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت بوده و تغییر رنگ نداده و همیشه براق خواهد بود؛ ولی لبه های چینی نازک میباشد و این نازکی در بعضی از مارک ها به حدی می باشد که با کوچکترین فشار تغییر حالت می دهند و یا  سوراخ می شوند، در عوض برای سازنده حروف، کار کردن با آن بسیار آسان می باشد و از این لبه ها  برای ساخت حروف کوچک می توان استفاده کرد.

یک نوع از چلنیوم بنام لترمکس (lettermax) نیز در بازار موجود می باشد که فرق آن با دیگر لبه ها این است که در روی لبه محصول، حدود ۱ سانتیمتر فضایی تعبیه شده که علاوه بر سطح حروف از این قسمت نیز نور دیده میشود و زیبایی خاصی به حروف لترمکس میدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد